13 Μαΐ 2015

Οι αλλαγές αφού έγινα μελισσοκόμος

   Πάνε λίγα χρόνια από τότε που έγινα μελισσοκόμος.Ομολογώ ότι δεν περίμενα να ασχοληθώ με τα μελίσσια,αλλά από την στιγμή που μου έτυχε ήταν καλοδεχούμενο το γεγονός!Υπενθυμίζω ότι η ενασχόληση με τα μελίσσια,ξεκίνησε έπειτα από την επιμονή ενός φίλου του πατέρα μου αλλά και δικού μου,να μου δωρίσει 2 μελίσσια.
   Βλέπω και συγκρίνω τον εαυτό μου και τον τρόπο που κινούμαι στη φύση από την στιγμή που έγινα μελισσοκόμος και από το διάστημα  πριν να γίνω μελισσοκόμος. Η ενασχόληση μου με την φύση δεν είναι πρόσφατη...Μόλις σε ηλικία 12 χρονών ξεκίνησα να κινούμαι στα χωράφια του κάμπου και σε πολλά βουνά της β.Ελλάδας.Οπότε μέσα σε αυτά τα χρόνια έχω δει πολλά είδη φυτών και δέντρων και διάφορα ζώα.
   Οι διαφορές ως απλός άνθρωπος και ως μελισσοκόμος: Καταρχήν άρχισα να μαθαίνω πολλά φυτά με την ονομασία τους αλλά και να μπορώ να τα ξεχωρίζω.Η αλήθεια είναι,ότι πιο πριν έβλεπα πολλά,αλλά δεν έδινα σημασία στο όνομα τους ούτε έψαχνα πληροφορίες για αυτά.
   Όποτε μπορώ και βρίσκω φυτά ανθισμένα,πλησιάζω ώστε να δω αν τα πετάνε μέλισσες,συνεχόμενη αναζήτηση ανθοφορίας μπορείς να το πεις.....Κάθε μέλισσα που πετάει κοντά μου ή άλλο έντομο δεν αντιδρώ με κινήσεις αποφυγής όπως έκανα πιο πριν ή όπως κάνει ο περισσότερος κόσμος.Ως μελισσοκόμος,έμαθα ότι οι απότομες κινήσεις δεν ωφελούν,αλλά και ότι οι πιθανότητες να σε τσιμπήσει μια μέλισσα όταν δεν είσαι κοντά στην κυψέλη είναι μικρή!
   Θυμάμαι από μικρό παιδί,φοβόμασταν τις μέλισσες που μαζευόντουσαν στις εξωτερικές βρύσες ή ακόμα και όταν πετούσαν κοντά μας.Πλέον έφυγε αυτός ο φόβος και στη θέση του μπήκε η χαλαρότητα στην αντιμετώπιση τους.Μου έχει τύχει αρκετές φορές,να κάθεται μέλισσα πάνω στην μπλούζα ενός φίλου ή ενός συγγενικού προσώπου και να με φωνάζουν να την απομακρύνω!Παλιά αντίδραση:ένα κομμάτι χαρτί και μάζεμα της μέλισσας,τώρα, πιάσιμο από το φτερά και απελευθέρωση στον αέρα με την  κουβέντα "στο καλό κοπελιά"!
   Μια άλλη διαφορά,είναι η παρατήρηση τοποθεσιών.Μόλις δω κάποιο ωραίο μέρος αμέσως σκέφτομαι:"να ένα βολικό μέρος για εγκατάσταση μελισσοκομείου",αναλύοντας ταυτόχρονα τα θετικά του τόπου(ανθοφορίες,προστασία από κλέφτες,υγρασίες).
   Αυτά τα λίγα που μου έρχονται στο μυαλό,με κάνουν να σκέφτομαι πως μια ενασχόληση μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που κοιτάς κάποια πράγματα και πάνω από όλα μου δημιουργήθηκε η αγάπη για αυτό το πλάσμα,προσπαθώντας να την μεταδίδω στους κοντινούς μου ανθρώπους!
  
               Τελικά είναι ωραίο πράγμα να είσαι μελισσοκόμος!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου