21 Μαρ 2014

Μελισσοκόμος ή απλά έχω μελίσσια...?

  Πριν από λίγες μέρες ήρθα σε επικοινωνία με 2 φίλους που έχουν μελίσσια,περίπου 20 ο καθένας. Και οι 2 μου είπαν ότι έχασαν τα μελίσσια τους σε ποσοστό που αγγίζει το 90%!!!Φυσικά στο άκουσμα της είδησης στεναχωρήθηκα και ειδικά για τον έναν φίλο γιατί είναι αυτός που μου έδωσε τα μελίσσια μου.
  Κάπου εδώ αναρωτιέμαι: είναι όλοι μελισσοκόμοι ή απλά έχουν μελίσσια?Η κύρια διαφορά είναι ότι ο μελισσοκόμος είναι γνώστης του εγχειρήματος που ασχολείται και προσπαθεί πάντα με  κύριο μέσο τη γνώση, να κρατάει τα μελίσσια του με τις μικρότερες ζημίες.
  Όπως έχω γράψει και σε άλλες αναρτήσεις,και όπως υποστηρίζω δυνατά,το να είσαι μελισσοκόμος,δεν αρκεί να πεις "θα πάρω 10-20 μελίσσια και θα μάθω στη πορεία".Η μελισσοκομία απαιτεί γνώση και εγρήγορση.
  Πολλοί λένε, "πάνε σε κάποιο παλιό μελισσοκόμο για να μάθεις". Δεν θα διαφωνήσω αλλά θα προσθέσω κάτι πολύ σημαντικό: ο παλιός μελισσοκόμος πρέπει να είναι γνώστης της μελισσοκομίας και των αδυναμιών της και όχι να σου μιλάει για ψιψιψίνια και κοκοψόψαρα...Αντλώ τη δύναμη να μιλάω έτσι,γιατί έχω συναντήσει πολλούς "παλιούς" μελισσοκόμους που από γνώσεις ήταν πιο νέοι και από μένα! Οι 2 φίλοι που έχασαν τα μελίσσια τους,είχαν κοντά τους "παλιούς" μελισσοκόμους...
Και από τους 2 πήρα την ίδια απάντηση: "δεν ξέρω γιατί τα έχασα"...
  Δεν θέλω να το παίξω παντογνώστης και φωστήρας,αλλά να αφυπνίσω κυρίως τους νεο-εισερχόμενους μελισσοκόμους. Κακά τα ψέματα,ζούμε σε δύσκολες εποχές και η ζημιά σημαίνει χάσιμο χρημάτων,πέρα από το κόπο και το συναίσθημα που επενδύεις στη μελισσοκομία.
  Τι έχω να προτείνω? ΔΙΑΒΑΣΤΕ! και κάτι ακόμα... ΞΑΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ! Από τότε που ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μελισσοκομία- έστω και ας μην έχω βλέψεις επαγγελματικές λόγω άλλων υποχρεώσεων- διαβάζω σχεδόν καθημερινά. Διαβάζω οτιδήποτε έχει σχέση με τη μελισσοκομία,έντυπα,περιοδικά,ίντερνετ,βιβλία,πιο αναλυτικά μεθόδους,ασθένειες,χειρισμούς,εργαλεία,σκέψεις,λανθασμένες σκέψεις, τα πάντα που με φέρνουν σε θέση να μάθω πέντε πράγματα!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου