16 Αυγ 2014

Οι πρώτες εντυπώσεις από την πλαστική κυψέλη

 

  Είχα υποσχεθεί να γράψω τις εντυπώσεις που θα μου άφηνε η πλαστική κυψέλη ( http://beeprerss.blogspot.gr/2014/06/blog-post_17.html ) μόλις την χρησιμοποιούσα. Τοποθέτησα την πλαστική κυψέλη στο μελισσοκομείο μου με σκοπό αφενός να ελέγξω τις αντοχές και τις χρήσεις του πλαστικού και αφετέρου για να δω τις αντιδράσεις των μελισσών σε ένα τέτοιο σπίτι που μαζεύει φανατικούς θαυμαστές αλλά και φανατικούς εχθρούς.
  Μετά από 1,5 μήνα χρήσης, είμαι σε θέση να σας πω τις εντυπώσεις που πήρα αν και από την πρώτη βδομάδα έβλεπα διαφορές ξύλινης-πλαστικής,αλλά δεν ήθελα να βγάλω βιαστικά συμπεράσματα.
  Κατ'αρχήν να πω ότι την συγκεκριμένη κυψέλη με το μελίσσι που ζει εκεί μέσα,την χτυπάει ο ήλιος όλη μέρα!Βέβαια για να είμαι δίκαιος,σχεδόν δίπλα έχω τοποθετήσει ένα ακόμα μελίσσι με ξύλινη όμως κυψέλη.Στη σύγκριση αυτών των 2 μελισσών,θα αναφέρω και μια ακόμα ξύλινη κυψέλη,όπου ο ήλιος την χτυπάει μετά τις 12 το μεσημέρι.Τρεις λοιπόν κυψέλες προς σύγκριση με καινούργιες βασίλισσες και σχεδόν ισάριθμους πληθυσμούς.
  Το πρώτο συμπέρασμα που είδα,ήταν ότι το μελίσσι στη πλαστική κυψέλη,είναι πιο ήσυχο στο εσωτερικό της κυψέλης,πράγμα που δείχνει ότι δεν ζεσταίνεται τόσο πολύ.Νομίζω ότι μια κυψέλη που παρέχει σωστές συνθήκες σε ζέστη αλλά και κρύο,δίνει ένα μεγάλο αβαντάζ για καλύτερη δουλειά στο μελίσσι.
  Το επόμενο συμπέρασμα,είναι ότι η βασίλισσα έχει γεμάτους γόνους,τύπου σεντόνι όπως λένε κάποιοι μελισσοκόμοι!Σε σύγκριση με την διπλανή κυψέλη,όπου και εκεί η βασίλισσα γεννάει πολύ καλά,αλλά η γέννα στη πλαστική είναι ότι είναι κάπως μεγαλύτερη η γέννα.***** το συγκεκριμένο συμπέρασμα το είχα και πέρσι όταν έβλεπα τις ξύλινες μου με τον κλειστό και ανοιχτό πάτο!
  Συμπέρασμα Νο.3,το μελίσσι δεν συνωστίζεται στην είσοδο σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και δουλεύει πιο ήσυχα.Για αυτό δεν έχω να πω κάτι....πολλοί από εσάς έχετε δει τα μελίσσια σας να μαζεύονται έξω από την είσοδο,τώρα το καλοκαίρι και πολλοί αναρωτιέστε αν πρόκειται περι σμηνουργίας.Φυσικά και όχι,απλά βγαίνουν έξω στο μπαλκονάκι για τη δροσούλα!


  Τα πρώτα συμπεράσματα μέσα στο καλοκαίρι είναι αυτά.Φυσικά και ανυπομονώ για τα συμπεράσματα μου με το τέλος του ερχόμενου χειμώνα,όπου και θα ξαναγράψω!Υποθέτω ότι,μόλις η κυψέλη κάνει ένα κύκλο ενός χρόνου(χειμώνα-καλοκαίρι) τότε θα είμαι σε θέση να έχω όλα τα ασφαλή συμπεράσματα,τόσο στη συμπεριφορά του υλικού όσο και των μελισσών.



ενημέρωση 29/8: το μελίσσι στη πλαστική δεν μαζεύει πρόπολη στη παγίδα που του έβαλα,σε αντίθεση με τις άλλες κυψέλες που μαζεύουν κανονικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου