11 Νοε 2014

Το βαλιτσάκι-εργαλειοθήκη του μελισσοκόμου

  Σήμερα καθώς ετοιμαζόμουν για να πάω στα μελίσσια και να κάνω του τελευταίους χειρισμούς ξεχειμωνιάσματος,ψαχούλευα την εργαλειοθήκη μου και έτσι μου ήρθε η ιδέα για αυτή την ανάρτηση.Πριν την αποκτήσω,όλα τα εργαλεία τα είχα όλα χύμα σε μια σακούλα,πράγμα που δεν με βόλευε καθόλου.


   Για να πω την αλήθεια, δεν είναι ακριβώς ότι θα ήθελα,αλλά αυτό βρήκα στην αποθήκη.Θα προτιμούσα μια εργαλειοθήκη με θέση για καπνιστήρι και πιαστράκι για την μάσκα,αλλά μάλλον η σκέψη μου πάει κάτι σε ιδιοκατασκευή.
   Σε κάθε περίπτωση,την θεωρώ ως μια λύση που έχει τα εργαλεία σε σχετική τάξη και σου επιτρέπει να κουβαλάς και άλλα μικρά πράγματα(πχ καρφάκια),όπου πριν με την σακούλα δεν μπορούσα να μεταφέρω ούτε κατά διάνοια...
  

  Τα εργαλεία της εικόνας δείχνουν τα βασικά-απαραίτητα εργαλεία που έχω μαζί μου.
  1. Βούρτσα για το σκούπισμα των μελισσών.Απαραίτητη για χειρισμούς των τελάρων χωρίς να είναι οι μέλισσες πάνω.
  2. Ξέστρα 2 τύπων.Αρχικά είχα αυτό που είναι κάτω και στη συνέχεια είπα να δοκιμάσω και το τύπου "αυστραλίας" το οποίο με βόλεψε πάρα πολύ.Επίσης η ύπαρξη 2 ξέστρων βοηθάει στις επιθεωρήσεις υγειών-ασθενών μελισσών χωρίς να χρειάζεται η απολύμανση μετά την επιθεώρηση σε άρρωστο μελίσσι.(εννοείται ότι μετά την γενική επιθεώρηση γίνεται απολύμανση)
  3. Εμβολιαστήρι.Εργαλείο για τον εμβολιασμό των βασιλικών κελιών
  4. Αρμοστήρι χειροκίνητο.Αυτό το έχω ως διακοσμητικό....Πλέον χρησιμοποιώ το ηλεκτρικό.
  5. Πινέλο.Απαραίτητο για τον καθαρισμό του πάτου της κυψέλης(κλειστός πάτος) από διάφορες βρομιές.
  6. Σουγιάς-μαχαίρι.Αρχικά είχε αγοραστεί για κυνηγετική χρήση.Τελικά μόνο εκεί δεν χρησιμοποιήθηκε....
  7. Σφυράκι.Απαραίτητο για επιτόπου επιδιορθώσεις.Ένα εργαλείο μη μελισσοκομικό που δεν πρέπει να λείπει!
  8. Αναπτήρας!Έχω 2 στο βαλιτσάκι.Απαραίτητη για το άναμμα του καπνιστηριού.
  9. Κλουβάκι για βασίλισσες.Αυτό μπορεί να λείψει από την εργαλειοθήκη και να μπαίνει μόνο τις απαραίτητες μέρες.Σε κάθε περίπτωση δεν πιάνει χώρο..
Άλλα εργαλεία που δεν φαίνονται στη φωτογραφία είναι μια πένσα,ένας μεγενθυτικός φακός και μια σύριγγα(χωρίς την βελόνα) για την χορήγηση φαρμάκων(πχ οξαλικό)



   Οι πάνω θήκες μου προσφέρουν ειδικό χώρο για την τοποθέτηση καρφιών.Τα καρφιά είναι απαραίτητα μαζί με το σφυρί,για επιδιορθώσεις που τυχόν θα χρειαστούν στο μελισσοκομείο.Έχω τριών ειδών για επιδιόρθωση πλαισίου αλλά και κυψέλης.Στην φωτογραφία δεν φαίνεται γιατί από τις μετακινήσεις της εργαλειοθήκης έχουν συγχωνευτει σε 2 θήκες.

  

  Τα καψούλια τα κουβαλάω μαζί μου,αλλά δεν μου χρειάστηκαν ποτέ και ούτε ελπίζω πως θα χρειαστούν...Οι μεταλλικές γωνίες,είναι ένα καλό τρικ για να μην φθείρεται η κυψέλη κατά το άνοιγμα της!Βιδώνονται στην πλευρά που συνήθως γίνεται η επιθεώρηση.
  
  Επίσης,σε πολύ κοντινό μέρος από το μελισσοκομείο,έχω ένα ψεκαστήρι,λίγο τσίπουρο(για συνενώσεις),διαφράγματα(κάθετα και οριζόντια),έξτρα τσουβάλια με πευκοβελόνες(καύσιμη ύλη για το καπνιστήρι),τα γάντια που τα φοράω σπάνια και φυσικά άφθονο νερό!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου