24 Ιαν 2015

Εισαγωγή αγονιμοποίητης βασίλισσας

  Μιας και ο καιρός με κρατάει μακρυά από τις αγροτικές εργασίες που έχω αυτό το διάστημα,θυμήθηκα ένα πειραματάκι που έτυχε να κάνω το καλοκαίρι που μας πέρασε.
  Ένα μελίσσι έφτιαξε βασιλικά κελιά.Από τις τότε δουλειές,δεν πρόλαβα να κάνω κάποιες ενέργειες που ήθελα,συμπεριλαμβανομένου και το χάλασμα των σφραγισμένων κελιών.Όταν βρήκα χρόνο και πήγα για επιθεώρηση,είπα να δω και το εν' λόγω μελίσσι με τα βασιλικά κελιά.Στη διάρκεια της επιθεώρησης,ένα σφραγισμένο κελί έσκασε στα χέρια μου και πετάχτηκε μια βασίλισσα!
  Στο συγκεκριμένο μελίσσι,έδωσα μια έτοιμη βασίλισσα με την μέθοδο του κλουβιού και την αγονιποιήτη την αφαίρεσα με σκοπό να δοκιμάσω κάτι που είχα στο μυαλό μου.Εκτός από το μελίσσι με τα βασιλικά κελιά,είχα και μια ακόμα παραφυάδα που ήταν ορφανή.Η σκέψη που είχα κάνει,ήταν να τοποθετήσω την αγονιμοποίητη βασίλισσα σε εκείνη την παραφυάδα!
   Η παραφυάδα,ήταν ένα μικρό μελίσσι 3 πλαισίων χωρίς βασίλισσα και με λίγα κελιά που τα χάλασα με σκοπό να κάνω αυτό που ήθελα,να εισάγω δηλαδή την αγονιμοποίητη βασίλισσα.Με ποιον τρόπο έκανα αυτό το πάντρεμα????Απλά....στο ψεκαστήρι που έχω,έβαλα μέσα σιρόπι και ράντισα καλά όλο τον πληθυσμό της παραφυάδας.Αφού τον ράντισα,έβγαλα την βασίλισσα από το κλουβάκι που την είχα φυλαγμένη για όση ώρα έκανα τους χειρισμούς μου και την έβαλα δίπλα στα πλαίσια,στο πάτωμα της κυψέλης.Έκλεισα την κυψέλη και αποχώρησα από το μελισσοκομείο!Αυτό ήταν....
  Λίγο καιρό αργότερα,σε επιθεώρηση για να διαπιστώσω αν πέτυχε η ενέργεια,είδα την εν΄λόγω βασίλισσα με μια μεγάλη κοιλιά,έχοντας ήδη ξεκινήσει την γέννα!!!Το πείραμα πέτυχε!!!
  Βέβαια για να πω την αλήθεια,είχα διαβάσει τέτοιους χειρισμούς ή παρόμοιους με λίγες παραλλαγές.Άλλος ανέφερε το ράντισμα του μελισσιού και την εισαγωγή της βασίλισσα από την πόρτα.Άλλος έλεγε,απλά ένα πασάλειμμα της βασίλισσας με μέλι,άλλος ράντισμα και της βασίλισσας με σιρόπι.Εγώ προτίμησα να ραντίσω μόνο τον πληθυσμό και μου βγήκε!

  Αυτή είναι η βασίλισσα και η φωτογραφία τραβήχτηκε λίγα λεπτά μετά από την έξοδο από το κελί της.Να σημειώσω ότι και να έπαιρνε αρνητική τροπή το όλο θέμα,δεν με πείραζε και πολύ,καθώς ήθελα να πειραματιστώ.Το πείραμα έγινε τυχαία και δεν ήταν προγραμματισμένο.
  Το συμπέρασμα μου και οι σκέψεις μου είναι,ότι μπορεί ο συγκεκριμένος χειρισμός να πέτυχε επειδή ήταν μικρό το μελίσσι,αλλά σε μεγαλύτερα μελίσσια δεν θα το σύστηνα.Επίσης δεν θα το σύστηνα ως τον πιο ασφαλή χειρισμό και για κάποιον που δεν θέλει να πειραματιστεί και υπολογίζει τα πάντα.Βέβαια θα μου πείτε ποιος είναι αυτός που θέλει την χασούρα ή δεν υπολογίζει τα μελίσσια του..?Σαφώς και η απάντηση είναι όλοι ή σχεδόν όλοι!Απλά όπως είπα και πριν,έτυχε να θέλω να πειραματιστώ!
  Υπομονή να φτιάξει λίγο ο καιρός,να ξεκινήσουν και τα μελίσσια και μαζί τους να ξεκινήσουμε και εμείς για την νέα σεζόν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου